Simens bokanmeldelser: — Han har blant annet vært predikant og playboy, gift og skilt med Carola

BØKER: Simen Ingemundsen leser bøker, mange bøker. For Randaberg24 anmelder han noen av bøkene.

Det har han også gjort denne uka, hvor terningkastene er flere og ulike. Blant annet har han lest boken til Runar Søgaard, han som var gift med Carola, vet dere.

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Ingemundsen lot seg ikke imponere nevneverdig. Det gjorde han imidlertid av andre bøker.

«Gud gav oss ti bud – Jeg har brutt ni av dem» av Runar Søgaard (Vigmostad & Bjørke)

Livet til Søgaard har vært eventyrlig, men det er kun det eneste. Grusom kjedelig lektyre spør du meg, som kanskje kun de som liker Runar ekstra godt vil like. Han har blant annet vært predikant og playboy, gift og skilt med Carola, levd i Hollywood blant «Baywatch-brudar» og filmstjerner, har slengt med leppa om Muhammed og homofili, businessmann og straffedømt. Men slik pirrer ikke meg som leser, for at en biografi skal fenge, så trenger det ikke å være så mye skryt og «gossip», heller interessant at en går i dybden av noen ting i livet spør du meg. Tittelen er ganske så sjokkerende i seg selv, og kan vekke interesse hos de fleste, men føler ikke Søgaard har gjort så mye galt egentlig. Det skal mer til for å bryte et bud og ti. Så vell, han er jo en fascinerende fyr for såvidt, derfor får denne boken et terningkast 3, men fortjener ikke mer enn det.
Hotell Transylvania | Sommeravisa Fernanda Nissen
Se for deg et blodtrykk som går opp og ned...
«Alt jeg ikke har fortalt deg» av Sofie Caroline Nilsen (Vigmostad & Bjørke) Terningkast 4
Ingen beskrivelse er tilgjengelig.
Dette er vell den av de «rosa blogger»-bøkene som har gitt meg mest. Jeg har lest så og si alt av biografier skrevet av bloggere, og hver gang sitter jeg igjen med den følelsen; «hvorfor gadd jeg egentlig». Men med Sofie Caroline Nilsen sin bok, ja så satt jeg ikke igjen med samme følelse. Hun har nemlig en forbausende gode fortellerstil, som er rå og ærlig på en og samme tid. Hun forteller i «Alt jeg ikke har fortalt deg» deler hun fra sitt liv på både godt og vondt. Hun har en merittliste: deltatt på Paradis hotell og Bloggerne, i tillegg vært politisk aktiv. I boken forteller hun om sin opplevelse fra terroren den 22. juli på Utøya, noe som fikk meg til å tørke på tårene. Boken er verd å lese, og får deg til å tenke og fundere over livet, og først og fremst lærer hun deg å sette pris på det livet du har fått. Så les denne folkens, dette er en blogger biografi som gir deg mer en du tenker når du ser på omslaget.
«Til døden» av Agnes Lovise Matre (Vigmostad & Bjørke)
Ingen beskrivelse er tilgjengelig.
De ti bud er mer aktuelt i krimlitteratur enn noen gang. Gjennom Jørgen Brekke, Arne Svingen og Knut Nærum har vi til nå fått innblikk i deres tanker om tre av budene både gjennom konspirasjon og spenning. Denne gang er det Sølvkniven (2020) vinner Agnes Lovise Matre sin tur, og hun leverer den beste boken til nå i serien. Den skiller seg ut både med tanken på plott og fortellermåte. Språket flyter like lett som sidene flyr avgårde. Det er ubehagelig å lese, denne lettleste boken. Gjennom boken ligger det en nerve, som får deg til å skjelve helt fra begynnelse til slutt. Agnes holder deg på pinebenken fra perm til perm, og jeg anbefaler samtlige å lese denne psykologiske thrilleren. Du vil bli ganske imponert over Matres fremgang, for hvem skulle trodd at kvinnen som skrev «Kledd naken» har blitt så forbausende god, den eventyrlige utviklingen Agnes Matre har hatt, er det få som kommer til å være i nærheten av.
terning-6 | Frequent Flyer Travel Blog
«Ringmannen» av Jan Erik Fjell (Strawberry Publishing)
Anton Brekke er tilbake, denne gang sprekere enn noen gang, og Jan-Erik Fjell friskere enn noensinne. Wow, denne boken er spennende til siste slutt, og avslutningen, wow, jeg svettet da jeg leste, bare den i seg selv får meg til å juble, og gjør dette til årets beste krim til nå spør du meg, og da mener jeg; årets beste bok! Jeg er veldig glad for at vi har Fjell blant våre krimforfattere, for jeg har likt hans fortellerstil og skrivemåte helt fra starten av, da han kom med «Tysteren», som han fikk Bokhandlerprisen for. «Ringmannen» er en bok som gir deg frysninger og som ga meg hakeslepp allerede fra første kapittel, jeg storkoste meg, og slet med å legge den fra meg. Så skal du lese en kriminalroman i høst, ja da bør denne vurderes flere ganger, for dette er en sabla god bok. En sidevender uten stopp og en fengslende leseopplevelse du gjerne skulle ønske kunne vare mye lengre. Gleder meg allerede til neste bok.